25-03-2022, 12:00
(25-03-2022, 8:01 )grzyb napisał(a):(24-03-2022, 19:14 )Szeregowa napisał(a): No i weszło...
"(...)
§ 6.
Dodatek służbowy:
1) składa się z części ustalonej na podstawie § 5;
2) może składać się z części ustalonej zgodnie z zasadami realizacji podwyżki uposażeń funkcjonariuszy od 1 stycznia 2022 r., której wysokość nie może przekroczyć kwoty 416 złotych.
(...)
Totalna ignorancja i brak precyzyjności w rozporządzeniu. Związki odrzucały ten pomysł i nawet sam Minister Finansów i Dyrektor Departamentu Prawa Konstytucyjnego i Administracyjnego mieli zastrzeżenia do zapisów:
"1. Zapis zawarty § 6 pkt 2 stanowiący, że dodatek służbowy „może składać się z części ustalonej zgodnie z zasadami realizacji podwyżki uposażeń funkcjonariuszy od 1 stycznia 2022 r.” jest nieprecyzyjny. Przepis ten powinien jednoznacznie określać wysokość dodatku służbowego lub zasady jego ustalania. Należy przy tym zwrócić uwagę, że przepisy rozporządzenia nie powinny w swojej treści bezpośrednio odwoływać się do porozumień dotyczących zasad realizacji podwyżki uposażeń funkcjonariuszy od 1 stycznia 2022 r. lecz ewentualnie do zapisów ustawowych, które te ustalenia gwarantują. Dodatkowo informacja zawarta w uzasadnieniu do projektowanego rozporządzenia w zakresie górnej granicy dodatku określonego w § 6 pkt 2, zgodnie z którą dodatek ten „nie może przekroczyć kwoty 416 zł brutto na etat” nie wynika z przepisów projektu, w związku z czym informacja ta powinna zostać doprecyzowana."
"3. Przepis § 6 pkt 2 projektu jest niezrozumiały i wymaga zarówno przeredagowania, jak i szczegółowego wyjaśnienia jego ratio legis w uzasadnieniu.
4. Szczegółowego wyjaśnienia w uzasadnieniu wymaga ratio legis przepisu § 9 projektu."
Pozostaje nadal niezrozumiały do końca zapis w uzasadnieniu do rozporządzenia:
"Wprowadzenie regulacji § 6 wynika z przyjętej koncepcji realizacji podwyższenia uposażeń funkcjonariuszy, składającej się z 3 komponentów, tj. dodatku za wysługę lat, dodatku za stopień służbowy oraz dodatku służbowego. Powyższe zakłada możliwość wzrostu dodatku służbowego w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy kwotą podwyżki w wysokości 624 zł, a sumą dodatku za stopień w wysokości 208 zł i ustaloną wysokością dodatku za wysługę lat w związku z doliczeniem okresów służby i pracy cywilnej do wysługi lat, w sytuacji, gdy ta różnica będzie większa niż zero złotych. Wysokość dodatku służbowego określonego w § 6 pkt 2 projektowanego rozporządzenia nie może przekroczyć kwoty 416 zł brutto na etat."
Wesoło jest i będzie...
gdzie to jest?
musze to wydrukowac i wziac do teczki na poniedziałek ze sobą
6 osob do mnie napisało, do tego mam ze swojej jednostki na pewno jakies 7-8 osob chetnych, zobaczmy co w poniedzialek przedstawi kancelaria
Rozporządzenie, które weszło:
Dziennik Ustaw 2022 r. poz. 663
Stanowiska Ministra Finansów i Dyrektora Departamentu Prawa Konstytucyjnego i Administracyjnego (chyba dla zmyłki podpięte nie pod ten projekt, co trzeba) w zakładce Uzgodnienia:
Projekt (legislacja.gov.pl)
dokładnie to:
https://legislacja.gov.pl/docs//517/1235...546383.pdf
https://legislacja.gov.pl/docs//517/1235...546385.pdf
Uzasadnienie do projektu rozporządzenia w zakładce Konsultacje publiczne:
Projekt (legislacja.gov.pl)
dokładnie to:
https://legislacja.gov.pl/docs//517/1235...44708.docx