26-03-2018, 21:25
W mojej jednostce wprowadzono codzienne dyżury telefoniczne dla f-szy z ochrony. Dwóch ludzi rano i dwóch na noc. Weekendy i święta "obstawiają" w większości f-sze jednozmienni.
Moje 1 pytanie brzmi:
Czy zasadnym jest przydzielanie dyżurów telefonicznych ( lub dodatkowych służb) trwających 12 godzin (w sobotę, niedzielę i święta) funkcjonariuszom na co dzień pełniącym służbę w systemie jednozmianowym? Zgodnie z zapisami w ustawie o SW, za służbę w weekend, w następnym tygodniu należy się dzień odpoczynku. Dzień dla takiego f-sza to 8 godzin służby. Nie ma mowy o oddaniu 1,5 dnia. W ustawie nie ma mowy o automatycznych nadgodzinach. Czy w takim razie w normalnym toku służby (bez wzmocnień, alarmów, odwodów), funkcjonariusz jednozmianowy powinien mieć wyznaczaną służbę dodatkową (dyżur) w wymiarze 8 godzin? Może powinien pracować 12 godzin, odbierać tylko 8, a 4 godziny powinny mu przepadać?
Moje 1 pytanie brzmi:
Czy zasadnym jest przydzielanie dyżurów telefonicznych ( lub dodatkowych służb) trwających 12 godzin (w sobotę, niedzielę i święta) funkcjonariuszom na co dzień pełniącym służbę w systemie jednozmianowym? Zgodnie z zapisami w ustawie o SW, za służbę w weekend, w następnym tygodniu należy się dzień odpoczynku. Dzień dla takiego f-sza to 8 godzin służby. Nie ma mowy o oddaniu 1,5 dnia. W ustawie nie ma mowy o automatycznych nadgodzinach. Czy w takim razie w normalnym toku służby (bez wzmocnień, alarmów, odwodów), funkcjonariusz jednozmianowy powinien mieć wyznaczaną służbę dodatkową (dyżur) w wymiarze 8 godzin? Może powinien pracować 12 godzin, odbierać tylko 8, a 4 godziny powinny mu przepadać?