03-04-2020, 13:58
(03-04-2020, 11:44 )Administrator napisał(a):Bardzo dziękuję za wyjaśnienie, proszę nie brać moich słów osobiście, moja wypowiedź odnosiła się do przytoczonego fragmentu wypowiedzi.(03-04-2020, 9:48 )robs napisał(a):(03-04-2020, 8:45 )Administrator napisał(a):Sz. P. administratorze, z całym szacunkiem do Pańskiej osoby i do tego co Pan robi jako moderator, ale ...(02-04-2020, 21:53 )lew napisał(a):(31-03-2020, 13:58 )kopot napisał(a): A co się dzieje w sprawie podpisanych w 2018 roku deklaracji o zmianie art 15a o zaopatrzeniu emerytalnym ?
Nic się nie dzieje. Szefostwo związku jest przyjęte w większości przed 1999.
TO co ma się dziać?
Nie rozumiem, po co takie bzdurne wnioski wysuwać? Proszę czytać na bieżąco komunikaty, które się w tej sprawie ukazują. Ostatni z nich to; "(...)Na spotkaniu poruszono również te tematy, które ze względu na epidemię będą musiały poczekać na rozwiązanie dłużej niż to zapisano w Porozumieniu. Na pierwszym planie pojawiły się takie kwestie, jak art. 15a ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym, czy program rozwoju na lata 2021 – 2024, gdzie w obecnej sytuacji trudno rozmawiać o rozwiązaniach konkretnych, zwłaszcza w kontekście finansowym, nie wiedząc w jakiej sytuacji znajdzie się gospodarka naszego kraju po zakończeniu epidemii."
wniosek kolegi "Lew" jest tak samo bzdurny, jak wypowiedź którą Pan przytoczył "... tematy, które ze względu na epidemię będą musiały poczekać na rozwiązanie dłużej niż to zapisano w Porozumieniu...".
Dla przypomnienia :
§ 5 ust. 1 Porozumienia zawartego w dniu 19.11.2018 r. STRONY DEKLARUJĄ WOLĘ ROZWIĄZANIA PROBLEMU DO 30 WRZEŚNIA 2019 R.
Od tego terminu upłynęło jeszcze kolejnych 5 miesięcy zanim zaczęła się epidemia w Polsce, tak więc powoływanie się na tą okoliczność jest wymówką co najmniej niepoważną, zważywszy na fakt za jak poważną instytucję chce uchodzić MS i NSZZFiPW.
Szanowny Panie Robs. Odniosłem się do komentarza ; "Szefostwo związku jest przyjęte w większości przed 1999, TO co ma się dziać?." Nie zgadzam się z takim stwierdzeniem ponieważ jest ono obraźliwe i nijak się ma do działań jakie podejmują przedstawiciele NSZZ Funkcjonariuszy i Pracowników Więziennictwa. Jako przykład podam i przypomnę, że w Zarządzie Głównym są członkowie, których żadne punkty z postulatów z 2018 r. które zostały zgłoszone przez FZZ SM podczas akcji protestacyjnej nie dotyczyły, a mimo to walczyli, dla czynnych funkcjonariuszy i byli obecni np. podczas Ogólnopolskiej Manifestacji. Jeżeli chodzi o zapis porozumienia, który Pan przytoczył, to jak najbardziej się z Panem zgadzam, że tempo tych prac powinno być dużo szybsze, ale dodam, że wina nie leży po stronie przedstawicieli NSZZFiPW. Zapisy naszego porozumienia różnią się z zapisami porozumienia służb mundurowych podległych MSWiA i to MSWiA jest "gospodarzem" ustawy emerytalnej, która obejmuje również funkcjonariuszy Służby Więziennej. Działania podejmowane są przez Federację Związków Zawodowych Służb Mundurowych, ponieważ nie może iść projekt zmiany ustawy (w tym przypadku dot. art. 15a) z dwóch oddzielnych Ministerstw, czyli MS i MSWiA. Dlatego, też został skierowany dezyderat Komisji do Spraw Petycji, w której udział brał przewodniczący ZG NSZZFiPW kol. Czesław Tuła do Prezesa Rady Ministrów , w sprawie zmiany przepisów dotyczących zasad ustalania wysokości emerytury funkcjonariuszy służb mundurowych, z uwagi na fakt, iż problem art. 15a dotyczy funkcjonariuszy podlegających kilku ministerstwom.