Komunikat
W dniu 29.11.2016 w siedzibie CZSW w Warszawie odbyło się spotkanie zespołu negocjacyjnego w składzie:
Zarząd Główny NSZZ FiPW reprezentowany przez:
- Czesława Tułę – Przewodniczącego ZG
- Bożenę Gosztyłę
- Pawła Altwassera
Centralny Zarząd Służby Więziennej reprezentowany przez:
- Grzegorza Bajdę – Dyrektora Biura Kadr i Szkolenia
- Krystynę Grzybek
- Barbarę Cieślak
- Marka Rajewicza
Spotkanie dotyczyło wypracowania założeń podziału środków na wzrost uposażeń funkcjonariuszy od dnia 01/01/2017 w związku z przyjętym przez Rząd projektem ustawy o ustanowieniu „Programu Modernizacji Służby Więziennej w latach 2017 – 2020” .
Projekt ustawy zakłada wzrost uposażenia zasadniczego wraz z dodatkami o charakterze stałym średnio o kwotę 250,40 zł brutto na jeden etat.
Wstępna propozycja podziału środków finansowych zakłada:
– wzrost uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy w równej wysokości kwotowej, bez uwzględnienia stanowiska młodszego referenta,
– wzrost dodatku z tytułu wysługi lat w związku ze wzrostem uposażenia zasadniczego,
– realizację awansów w stopniu i na stanowiskach służbowych funkcjonariuszy SW w ramach kryteriów przyjętych w toku dalszych uzgodnień,
– realizację awansów w stopniach po ukończeniu szkolenia zawodowego SW,
– realizację wzrostu dodatku służbowego dla funkcjonariuszy mianowanych do służby stałej.
Ponadto strona związkowa zaproponowała wprowadzenie zmian w zakresie ustalania wysokości dodatku służbowego, polegające m.in. na wprowadzeniu minimalnego dodatku służbowego dla funkcjonariuszy SW w okresie służby przygotowawczej, stałej, po ukończeniu szkolenia zawodowego oraz dla funkcjonariuszy z 15 letnim stażem służby w Służbie Więziennej na poziomie:
- 100,00 zł – przyjęci do służby
- 200,00 zł – mianowani do służby stałej
- 300,00 zł – ukończenie szkoły podoficerskiej
- 400,00 zł – ukończenie szkoły chorążych
- 500,00 zł – ukończenie szkoły oficerskiej
oraz minimalnego dodatku służbowego dla funkcjonariuszy z 15 letnim stażem w SW na poziomie 15-20% .
Strona służbowa nie negując propozycji strony związkowej dotyczącej pewnej standaryzacji wysokości dodatków służbowych w skali kraju, zwróciła uwagę, że dodatek służbowy stanowi istotny element motywacyjnej polityki kadrowej kierowników jednostek organizacyjnych.
Jednakże dostrzegając dysproporcje w wysokościach dodatków służbowych na równorzędnych stanowiskach zaproponowano, aby część środków przewidzianych na wzrost uposażeń przeznaczyć na działania mające na celu zminimalizowanie tych dysproporcji.
Powyższe zagadnienie będzie przedmiotem dalszych analiz i uzgodnień po podjęciu ostatecznej decyzji dotyczącej realizacji wzrostu uposażeń, według założeń we wstępnej propozycji podziału środków, o których mowa wyżej.